Rezultatele Black Friday 2017 in cifre: 200 milioane de euro cheltuite

Articol publicat in Stiri eCommerce pe 04.12.2017

Rezultatele Black Friday 2017

Intr-un articol anterior am povestit despre cum sa-ti pregatesti magazinul online pentru campania de Black Friday, iar acum a sosit momentul sa vedem cum arata rezultatele campaniei Black Friday 2017.

Rezultatele Black Friday 2017 in cifre

Piata eCommerce din Romania demonstreaza inca o data faptul ca se afla in plina crestere: de Black Friday 2017 romanii au cheltuit in total 200 milioane de Euro, comparativ cu 130 milioane in 2016 si 100 milioane in 2015.

eMAG: incasari cu 20% mai mari

Anul acesta, eMAG a pus la bataie un stoc de 1.3 milioane de produse si a inregistrat incasari in valoare de 360 milioane de lei si o crestere de 20% fata de Black Friday 2016.

Principalele fenomene pe care le-am inregistrat in Black Friday 2017 sunt: dominatia mobilului, saltul istoric al platilor cu cardul si orientarea clientilor catre produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simpla si eficienta modalitate de a achizitiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat in urma cu 6-7 ani si estimam ca va creste in continuare.

Tudor Manea, director general eMAG.

Statistici din eMAG:

  • 1.1 milioane de produse au fost vandute in total;
  • 8,3 milioane de vizite pe eMAG.ro;
  • Platile online cu un card bancar au fost in proportie de 30,7%, fata de 26% in 2016;
  • 970 de lei comanda medie;
  • Sellerii care si-au listat oferte in eMAG Marketplace au fost de 2 ori mai multi fata de 2016 si au vandut 258.000 de produse in valoare de 65 de milioane de lei.

FashionUp: incasari cu 44% mai mari

FashionUp a estimat vanzari de 2 milioane de Euro anul acesta, cu o crestere de 44% a incasarilor si 12% a valorii medii pe cosul de cumparaturi, comparativ cu anul 2016.

evoMAG: vanzari de 3.2 milioane de Euro

evoMAG a inregistrat incasari de 3.2 milioane de Euro, cu o valoare medie a comenzii de 830 de lei.

Fashion Days: incasari cu 50% mai mari

Fashion Days a inregistrat incasari de 26.2 milioane de lei, cu 50% mai mari fata de anul 2016, reusind astfel sa vanda 300.000 de produse cu o valoare medie a unei comenzi de 380 de lei. 65% dintre comenzi au fost plasate de pe un telefon mobil.

Libris: 1.5 milioane de lei

Libris a reusit sa vanda 70.000 de carti in valoare de 1.5 milioane de lei.

Ce spun procesatorii si serviciile de afiliere

PayU: 160 milioane de lei

PayU a inregistrat 264.000 de tranzactii in valoare de 160 milioane de lei in perioada 16-20 Noiembrie, cu aproape 50% mai mari decat in 2016. 3 din 10 cumparatori online au folosit un card de rate fara dobanda.

Peste 70% din valoarea totala a tranzactiilor online a fost inregistrata in ziua de vineri, 17 noiembrie. Doar in aceasta zi s-au realizat cu 40% mai multe tranzactii decat anul trecut, ceea ce dovedeste ca evenimentul Black Friday creste spectaculos de la an la an. Cel mai surprinzator trend remarcat pentru prima oara pe piata platilor online este plata cu un singur click: romanii s-au pregatit pentru Black Friday si si-au inregistrat datele de card dinainte pentru a plati rapid si in siguranta cu un singur click. In prima parte a zilei de 17 noiembrie, 8 din 10 cumparatori plateau online printr-un singur click.

Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

NETOPIA mobilPay: 22% dintre platile de Black Friday au fost in rate

Anul acesta platile in rate inregistrate de catre NETOPIA mobilPay au crescut de la 5% (in 2016) la 22%, iar valoarea medie a cumparaturilor in rate a fost de 850 lei.

A fost un Black Friday alert, cu un numar mare de comercianti, toti beneficiind de cele mai bune servicii de procesare, cu zero incidente de plata. Unii dintre ei s-au decis chiar pe ultima suta de metri sa implementeze si sa valideze sistemul NETOPIA mobilPay, iar noi i-am ajutat sa prinda campania. Salutam inclusiv clientii care au ales sa achite in Bitcoin. Intr-o singura zi s-a inregistrat echivalentul a 30% din totalul platilor in moneda digitala intermediate intr-o luna normala, iar cosul mediu achitat in Bitcoin de Black Friday s-a ridicat la 1.000 lei.

Antonio Eram, CEO si Fondator al NETOPIA mobilPay

ProfitShare: 54,5 milioane de lei fara TVA, +22%

Conform infograficului publicat de catre ProfitShare, de Black Friday 2017 au fost inregistrate 94.494 de comenzi in valoare de 54,5 milioane de lei (fara TVA), cu 22% mai mult decat anul trecut.

2Performant: 2 milioane de Euro fara TVA

Cei de la 2Performant au inregistrat 36.407 de comenzi in valoare de 2 milioane de Euro (fara TVA), conform infograficului publicat pe blogul lor.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Rezultatele Black Friday 2018: romanii au facut cumparaturi in valoare de 1 miliard de lei

Rezultatele Black Friday 2018: romanii au facut cumparaturi in valoare de 1 miliard de lei

Publicat in Stiri eCommerce pe 21.12.2018

Rezultatele Black Friday 2018 demonstreaza din nou faptul ca piata eCommerce din Romania se afla intr-o continua crestere. Anul acesta s-au inregistrat cumparaturi online de peste 1 miliard de lei, iar cosul mediu de cumparaturi ... Citeste tot articolul

Extended face echipa cu AdFluence, agentia de marketing specializata in eCommerce

Extended face echipa cu AdFluence, agentia de marketing specializata in eCommerce

Publicat in Stiri eCommerce pe 01.02.2024

Platforma eCommerce Extended si agentia de marketing AdFluence incheie un parteneriat strategic pentru a oferi comerciantilor din Romania un pachet complet de servicii, atat din punct de vedere tehnologic, cat si in ceea ce priveste ... Citeste tot articolul

GDPR: Cum sa-ti pregatesti Magazinul Online pentru General Data Protection Regulation

GDPR: Cum sa-ti pregatesti Magazinul Online pentru General Data Protection Regulation

Publicat in Stiri eCommerce pe 28.03.2018

Abordam astazi cel mai „hot” subiect al momentului privind colectarea datelor personale de la clienti de catre magazinele online si nu numai. Mai exact, este vorba despre regulamentul impus in anul 2016 la nivelul Uniunii ... Citeste tot articolul