Fiecare pagina de produs a unui magazin online reprezinta un landing page in care se realizeaza conversia efectiva de la vizitator la client al magazinului. Astfel, astazi vom analiza si explica rolul fiecarei parti sau sectiuni din aceasta pagina, exemplificand cu magazine online realizate pe platforma noastra eCommerce.
Zona de actiune a produsului
Zona de actiune a produsului, asa cum o numim noi, este primul ecran pe care il vede un vizitator si are cel mai mare impact asupra acestuia. Din acest motiv, acolo va trebui sa se regaseasca majoritatea informatiilor despre produs, astfel incat vizitatorul sa fie transformat intr-un client. Asadar, vom enumera mai jos elementele care ar trebui sa se regaseasca in aceasta sectiune:
Imaginile produsului
Imaginile cu produsul sunt extrem de importante cand vine vorba de cumparaturi online, deoarece discutam de o achizitie in care produsul nu poate fi vazut in realitate ci doar prin intermediul imaginilor puse la dispozitie de catre magazin. Astfel, este necesar sa avem cat mai multe imagini cu produsul (din mai multe unghiuri), generoase ca marime, mai ales cand vorbim despre un magazin online din categoria fashion. Imaginile ajuta la cresterea ratei de conversie si la diminuarea ratei de retur a produselor in magazin.
Titlul sau numele produsului
Titlul produsului trebuie sa fie generos si sa cuprinda numele produsului, codul acestuia de producator si eventual cateva specificatii cheie care aduc un avantaj produsului, fata de alte produse din aceeasi categorie.
Exemplu de titlu pentru un produs electrocasnic format din: "Masina de spalat rufe cu uscator AEG" numele produsului + "L9WBC61B" codul produsului + "10+6 kg, pompa caldura, inverter cu magnet permanent" specificatii ale produsului.
Pretul produsului
Pretul produsului este recomandat sa fie generos ca marime si pozitionat in apropierea butonului de "Adauga in cos", impreuna cu toate badge-urile de marketing: reduceri, promo, s.a.m.d..
Butonul "Adauga in cos"
Butonul destinat adaugarii produsului in cosul de cumparaturi este cel mai important call-to-action (CTA) din cadrul paginii de produs, motiv pentru care recomandam sa fie evidentiat prin culoare si marime, astfel incat, la un "test cu blur", acesta sa fie cel mai vizibil element din pagina.
In cazul in care in apropierea butonului de adaugare in cos este necesara inserarea unui alt buton, destinat unei actiuni diferite, este recomandat ca acesta sa nu fie identic cu butonul "Adauga in cos", astfel incat sa nu distraga atentia de la CTA-ul principal. In acest mod am procedat pentru Universul Electricelor, in exemplul de mai jos:
Selectarea optiunii unui produs
In magazinele de fashion putem vorbi de culoare si / sau marime, in cele de IT&C putem avea selectie de optiune pentru capacitatea de stocare a unui HDD sau diagonala in inch / cm a unui TV. Selectiile de optiune pot fi de tip "select" sau buton, pozitionate vertical sau orizontal, in apropierea butonului de adaugare in cos.
Informatii despre stocul produselor
O mare parte din comenzi sunt anulate de catre clienti (dupa ce le plaseaza) din cauza faptului ca magazinele online nu au stocurile actualizate in timp real sau nu ofera informatii despre statusul stocului (daca se afla sau nu in stoc, daca produsul poate fi pe adus pe comanda de la furnizor s.a.m.d.).
Astfel, afisarea stadiilor de stoc pentru produs reduce rata comenzilor anulate de catre clienti si, totodata, creste rata de conversie pe produsele aflate in stoc, deoarece clientul stie de la bun inceput faptul ca produsul pe care il comanda este disponibil pentru livrare.
Date de contact
Unii clienti au intrebari sau vor sa plaseze rapid o comanda, telefonic, fara sa mai treaca prin procesul de checkout, motiv pentru care este indicat sa le oferim date de contact in zona de actiune a produsului, precum:
Informatiile pe care un client doreste sa le afle in momentul in care s-a hotarat sa achizitioneze un produs sunt: cand va fi livrat produsul si cat il va costa transportul.
Din acest motiv, recomandam adaugarea acestor informatii in pagina produsului, astfel incat sa nu mai fie nevoit sa caute in alte pagini ale magazinului sau chiar sa contacteze un agent al magazinului.
Astfel, afisarea rating-ului (in zona de actiune) stabilit de catre clienti in urma postarii review-urilor iti va aduce o crestere a ratei de conversie si a increderii fata de magazinul online.
Avantajele produsului
O alta metoda prin care poti creste rata de conversie a unui produs este prin punerea in valoare a avantajelor pe care acesta le are. Pentru Acasa face acest lucru foarte bine prin pozitionarea in zona de actiune a paginii de produs a unor icon-uri specifice, in care sunt scoase in evidenta avantajele si tehnologiile pe care le ofera produsele comercializate.
Icon-urile respective ofera explicatii descriptive atunci cand cursorul mouse-ului este pozitionat peste ele, fapt care ajuta clientul sa inteleaga mai bine sau sa descopere aceste avantaje.
USP-urile magazinului
USP-urile - motivele pentru care sa cumperi de la magazinul tau online - sunt afisate de obicei doar in homepage, dar, asa cum am precizat si la inceputul articolului, pagina de produs reprezinta un landing page. Sunt sanse mari ca vizitatorii sa ajunga direct in pagina de produs dintr-un motor de cautare, o reclama online, un share dintr-o retea sociala, s.a.m.d., iar, in acest caz, este posibil ca vizitatorul sa nu acceseze homepage-ul magazinului si, automat, sa nu ia la cunostinta USP-urile magazinului.
Plasarea USP-urilor si in pagina de produs va creste increderea clientului fata de magazin si te vor ajuta sa cresti rata de conversie a paginii de produs si implicit a magazinului.
Un USP (Unique Selling Proposition - Propunere Unica de Vanzare) este avantajul unic expus de o companie, serviciu, produs sau brand care ii permite sa iasa in evidenta fata de concurentii sai. USP-ul trebuie sa fie o caracteristica care evidentiaza avantajele magazinului (in cazul nostru) considerate semnificative pentru consumatori.
Alte informatii care pot fi inserate in zona de actiune a produsului
Termenul de garantie al produsului;
Manuale de utilizare;
Solutii de finantare, spre exemplu: rate fara dobanda;
Buton de salvare ca favorit;
Alerta de stoc;
Puncte de fidelitate;
Badge-uri de marketing;
Codul de produs;
Formular de comanda rapida.
Descrierea si specificatiile tehnice ale produsului
Descrierea produsului este unealta de marketing care explica ce este un produs si de ce merita ca un client sa-l achizitioneze. Scopul descrierii produsului este de a oferi clientilor detalii cu privire la caracteristicile si avantajele produsului, astfel incat sa fie indemnati sa il cumpere.
Iti oferim cateva recomandari cu ajutorul carora descrierile de produs pot deveni mai atragatoare, astfel incat produsul sa se vanda mai usor / rapid:
Explicatii simple, usor de inteles de catre clientii tai;
Respectarea regulilor gramaticale;
Evitati sa folositi descrieri din alte magazine online, deoarece Google le va identifica ca fiind continut duplicat;
Inserati imagini si / sau videoclipuri cu produsul;
Enumerati avantajele care fac produsul unic sau diferit fata de alte produse;
Atasati specificatii tehnice complete astfel incat clientul sa nu le caute in alta parte.
Sugestii de produse
Poti creste valoarea cosului de cumparaturi sau poti evita ca vizitatorul sa-ti paraseasca magazinul online prin recomandarea de alte produse in functie de produsul pe care il urmareste sau in functie de anumite criterii, iar aici oferim cateva exemple:
Sugerandu-i o lista de produse asemanatoare (Cross-Sell) cu produsul pe care il viziteaza, iar aici pot fi afisate atat produse mai scumpe decat produsul curent, cat si produse mai ieftine.
Sugerandu-i produse complementare sau accesorii (Up-Sell) pentru produsul curent, spre exemplu, daca clientul doreste sa achizitioneze o plita incorporabila, magazinul ii poate sugera si cuptoare incorporabile sau hote pentru acea plita.
Sugerandu-i produse achizitionate de catre alti clienti ai magazinului.
Afisandu-i produse pe care le-a vizitat recent.
Review-uri la produs
Asa cum spuneam si mai sus, review-urile joaca un rol important atunci cand un client urmeaza sa ia o decizie asupra achizitionarii unui produs, motiv pentru care in pagina de produs este recomandat ca magazinul online sa incurajeze publicarea review-urilor.
Iti oferim cateva sfaturi in ceea ce priveste publicarea review-urilor in pagina de produs:
Publica toate review-urile clientilor, indiferent ca sunt pozitive sau negative. Review-urile negative dau dovada de transparenta din partea magazinului online;
Scoate in evidenta review-urile clientilor care au achizitionat acel produs si marcheaza-le cu un badge de "Achizitie verificata";
Ofera posibilitatea clientilor si vizitatorilor sa interactioneze intre ei prin optiunea de a raspunde la review-uri / intrebari sau prin a marca daca review-ul a fost util sau nu;
Ofera posibilitatea clientilor sa ofere un calificativ produsului;
Interactioneaza si raspunde la intrebarile postate de clienti;
Optimizarea URL-ului paginii de produs
Formeaza URL-uri scurte si concise pentru pagina de produs, astfel incat sa fie usor de share-uit si indexat de catre motoarele de cautare, spre exemplu:
Nu uita faptul ca toate paginile de produs ale magazinului tau online trebuie sa fie optimizate pentru dispozitivele mobile, precum telefoane smart sau tablete, deoarece traficul de pe aceste dispozitive a inceput sa il depaseasca pe cel de pe sistemele desktop sau laptop / notebook.
Speram ca informatiile pe care ti le-am oferit au fost de ajutor si, totodata, ne-ar face placere sa impartasesti cu noi experienta si parerile tale despre structura si elementele unei pagini de produs care sa creasca rata de conversie.
Toate exemplele (screenshot-urile) din cadrul acestui articol provin din magazine online realizate pe platforma Extended.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Google Smart Shopper 2022 este cel mai nou studiu realizat in exclusivitate pentru piata online din Romania, care evidentiaza cum si-au schimbat romanii comportamentul de cumparaturi din perioada pandemiei vs. perioada actuala. Raportul este bazat ... Citeste tot articolul
Migrarea platformei eCommerce poate deveni o experienta provocanta atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere business. Din acest motiv, ne-am gandit sa realizam un studiu de caz cu sfaturi utile ... Citeste tot articolul
Cu ceva timp in urma, enumeram intr-un articol 5 tool-uri gratuite pe care le putem utiliza pentru realizarea bannerelor web necesare unui magazin online. In acest articol, vom aprofunda mai mult acest subiect, mai exact ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.