Cum vede Google paginile de tip FAQ, Q&A sau How To si de ce ai nevoie de ele

Articol publicat in Marketing Online pe 14.08.2019

FAQ

Sa crezi ca inca mai poti sa-l pacalesti pe Google sau orice alt motor de cautare, in prezent, este ca si cum te-ai incapatana sa speli rufele manual, desi ai deja o masina de spalat automata care poate face acest lucru pentru tine. Cu alte cuvinte, inseamna o pierdere de timp, bani si energie. In concluzie, noi propunem sa trecem la lucruri mai serioase si sa vorbim despre tehnici SEO care functioneaza cu adevarat pentru website-ul tau.

Imbunatateste-ti strategia SEO in 30 de minute

Ti-ai pregatit ceasca de cafea? Esti gata? In 30 de minute vei avea un SEO mai bun pentru website-ul tau. Si da, de data aceasta nu mai conteaza ca este vorba despre un website nou, care abia a vazut lumina motoarelor de cautare. Insa, inainte de a porni in aceasta aventura online, trebuie sa fim siguri ca intelegi anumite concepte devenite „basic rules”.  

  1. Google schimba si, in acelasi timp, dicteaza regulile jocului in materie de SEO.
  2. Sa ai un website SEO-friendly inseamna sa cauti mereu sa-i imbunatatesti continutul. 
  3. Continut nu inseamna doar text, ci si grafica, imagini, timp de incarcare, interactiune...
  4. Dincolo de toate, ceea ce conteaza cu adevarat este calitatea. SEO nu inseamna cantitate de articole scrise si publicate pe un blog sau website, ci inseamna continut relevant pentru cei care ajung acolo. 
  5. Folosirea continutului de tip „intrebare si raspuns”, cunoscut drept FAQ (frequently asked questions) sau Q&A inseamna un (mare) plus de valoare pentru website-ul tau. La acestea se adauga si deja celebrele „How to” (Cum sa...). Si iti vom explica si de ce. 

Cand Google pune accent pe calitate si nu doar pe locatie...

Sa luam un exemplu concret. In momentul in care tu cauti o sintagma precum „food near me” (mancare in apropiere de mine), nu vei primi de la motorul de cautare doar o lista de restaurante care servesc diverse preparate in apropiere de locul in care te afli, ci si informatii despre cat de bine sunt cotate. 

Food Near Me - rezultate Google

Asadar, Google pune accent pe factorul uman si pe cat de bine sunt vazute localurile de catre cei care le viziteaza. Odata cu acest lucru, tu primesti o informatie mult mai valoroasa. 

Calitate in imagine... si in rezultate

In momentul in care vrei sa cauti o personalitate, Google nu iti ofera doar informatii recente despre aceasta, ci si o imagine care sa te ajute sa o identifici imediat, fara a da click pe sectiunea „imagini”.

Simona Halep rezultate Google SEO

Mai mult decat atat, daca vrei sa-l testezi pe Google cel smart, incearca sa cauti „3+3” si vei vedea ca acesta iti va oferi rezultatul direct, fara a fi necesar sa mai dai click pe un link afisat.

Calcule Google

FAQ – cum sa le folosesti corect, rapid si eficient

Din pacate (sau din fericire, poate), putini sunt cei care sunt acum constienti de valoarea continutului de tip FAQ, How To sau Q&A atunci cand vine vorba despre afisarile Google. 

Daca adaugi astfel de continut relevant, Google va avea grija sa-l afiseze in cautari, extrem de rapid. Cam in 30 de minute, timp in care tu iti pregatesti o noua ceasca de cafea. 

Si iata ce crede Google. 

Continutul de tip FAQ, How To sau Q&A este SEO-friendly pentru ca:

  • Este o dovada clara de continut relevant pentru cei care cauta ceva folosind acest motor de cautare. 
  • Este usor de citit si bine structurat. Se aplica regula "Ai o intrebare concreta, primesti un raspuns", iar Google stie cat de nerabdatori sunt cititorii sa-si primeasca raspunsurile. 
  • Atrage clienti si creste gradul de incredere in business-ul pe care vrei sa-l promovezi. Cu alte cuvinte, Google te vede ca pe cel care „stie ce ofera / ce face”. 
  • Rankingul SEO creste deoarece Google isi da seama ca esti orientat spre a-i ajuta pe oameni sa gaseasca ceea ce au nevoie. Ceea ce faci tu este o forma usoara de educatie in mediul online. Ii inveti pe oameni ce stii tu mai bine sa faci. 

Pentru ca paginile de tip FAQ, Q&A si How To sa fie relevante, trebuie sa tii cont de urmatoarele:

Regula 1. Gaseste intrebarile si raspunsurile potrivite. 

O sugestie buna este sa-ti intrebi angajatii ce intrebari primesc, la randul lor, de la clienti. 

Regula 2. Acestea trebuie sa aiba legatura directa cu domeniul tau de activitate si sa fie formulate clar si corect. 

Daca vrei sa testezi cat de bine ai formulat totul, citeste-i unui prieten intrebarea si raspunsul. Daca el a inteles, probabilitatea ca si ceilalti sa inteleaga este destul de mare. 

Regula 3. Treci la nivelul urmator si intreaba-ti clientii online. Folosind un tool precum PointerPro poti sa afli care sunt punctele de interes pentru cei pe care ii targetezi online si ce doresc acestia sa afle / obtina de la tine. 

Regula 4. Gaseste cuvintele cheie potrivite. Asa cum iti spuneam anterior, totul tine de SEO. Foloseste o unealta precum SE Rankings pentru a indentifica keyword-urile populare in cautarile celor pe care ii ai in vizor. Acestea trebuie sa se regaseasca in intrebarile si raspunsurile tale. 

SE Rankings

Regula 5. Tine pasul cu tendintele. Mai sunt forumurile printre trendurile arzatoare in online? Ei bine, raspunsul este „oarecum DA”. Forumuri internationale celebre precum Quora sau Reddit iti prezinta care sunt tendintele in materie de intrebari. 

Acestea stiu perfect ce cauta oamenii si de ce au nevoie, datorita intrebarilor pe care acestia le adreseaza pe platforme. 

Daca business-ul tau nu are caracter international, research-ul trebuie sa se desfasoare local. 

Cu siguranta exista un forum local sau un ziar care are activata sectiunea de comentarii. In cazul ziarelor online, ne referim la materiale publicitare pe care acestea le mai posteaza sub forma de publireportaje. 

Regula 6. Pune accentul pe vizual. Nu este suficient sa afisezi continut de tipul FAQ relevant, ci este bine sa integrezi in platforma si o sectiune de SEARCH care sa le permita vizitatorilor online sa caute ce au nevoie. 

Structura FAQ

In plus, returnarea rezultatelor catre acestia trebuie sa fie relevanta si intuitiva, cu atat mai mult cu cat paginile tale de tip FAQ sau Q&A sunt lungi si „consistente” in continut. 

Regula 7. Vizualul dus la nivelul urmator. Dincolo de bara de search integrata in cadrul paginii de tipul FAQ, iti recomandam sa inserezi in raspunsuri si alte elemente grafice care sa il ajute pe cel care cauta sa inteleaga totul mai usor. Poate fi vorba de tabele, imagini, grafice... 

Acestea isi dovedesc utilitatea mai ales cand explici cum se realizeaza un proces sau un serviciu pe care il oferi clientilor tai sau care are legatura cu activitatea ta. 

Si da, este testat. Daca instructiunile sunt bogate in continut vizual, atunci ele sunt mai usor de inteles. Este ca atunci cand montezi un birou sau un dulap. Vizualul ajuta mult. 

Regula 8. Verifica ce spune analytics. Dupa ce ai urmat sfaturile pe care ti le-am oferit mai sus, te poti concentra pe rezultate. 

Tabel Analytics

Urmareste zilnic evolutia rezultatelor din analytics. In felul acesta iti vei da seama daca sectiunea de FAQ creata genereaza sau nu trafic. 

Iti recomandam Finteza pentru a vedea rezultatele complete ale activitatii tale. Este vorba, mai exact, despre un tool care iti arata daca ai reusit prin campania ta de marketing sa atingi obiectivele propuse initial. 

Totodata, este o dovada clara a posibilitatii de urmarire a ratei de conversie, adica fix ce te intereseaza sa obtii de la website-ul tau. 

Regula 9. Nu folosi paginile de acest tip pentru a „vinde” ceva. Vanzarea se va realiza in momentul in care oamenii vor intelege utilitatea produsului sau serviciului tau. 

Creeaza-ti propriile pagini How To, Q&A sau FAQ: pentru tine, pentru cititori, pentru SEO 

Daca vrei sa adaugi o pagina de tip FAQ, incearca sa folosesti link-ul de aici.

Acesta iti explica ce trebuie sa faci pentru a ajunge la rezultatele dorite. 

In ceea ce priveste implementarea Schema, iti precizam ca exista doua modalitati: JSON-LD sau Microdata. 

Daca vrei sa incerci oricare dintre acestea doua, poti sa urmezi modelul lui Neil Patel. Acelasi lucru este vabil si pentru Q&A Schema. 

Despre autorul articolului:

Pal Emil Lucian, owner UnicWeb
Lucian a plecat la drum cu viziunea antreprenorului tanar care pune munca asidua, competentele personale si dezvoltarea continua la baza succesului profesional.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Realizarea bannerelor web: 5 tool-uri gratuite cu care sa creezi bannere pentru magazinul tau

Realizarea bannerelor web: 5 tool-uri gratuite cu care sa creezi bannere pentru magazinul tau

Publicat in Marketing Online pe 02.05.2019

Realizarea bannerelor web pentru un magazin online poate deveni destul de costisitoare daca luam in considerare frecventa campaniilor sau gamele de produse aflate intr-o continua schimbare. Din acest motiv, iti prezentam 5 tool-uri prin intermediul ... Citeste tot articolul

10 Magazine Online pe care sa le folosesti ca inspiratie eCommerce

10 Magazine Online pe care sa le folosesti ca inspiratie eCommerce

Publicat in Marketing Online pe 23.08.2017

Design-ul a jucat intotdeauna un rol important in aproape orice domeniu, lucru valabil si pentru un magazin online, indiferent de produsele pe care acesta le comercializeaza. Din acest motiv iti oferim mai jos 10 exemple ... Citeste tot articolul

Cum sa iti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace prin API cu platforma Extended

Cum sa iti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace prin API cu platforma Extended

Publicat in Marketing Online pe 20.02.2018

Recent, am detaliat functionalitatile modulului de integrare a platformei Extended cu eMAG Marketplace, iar acum, in acest articol, dorim sa subliniem care sunt avantajele de a vinde prin eMAG Marketplace si cum te putem ajuta ... Citeste tot articolul