In prezent fiecare guvern, institutie de stat, institutie non-guvernamentala sau companie privata lupta impotriva acestei pandemii prin depunerea unor eforturi semnificative, insa, daca am face un exercitiu imaginar, oare cum ar fi decurs toate acestea fara eCommerce?
De la intrarea in vigoare la 16 Martie 2020 a starii de urgenta in Romania, piata eCommerce a beneficiat o crestere accelerata atat din punct de vedere al companiilor care au fost nevoite sa migreze din offline in online, cat si al magazinelor online deja existente pe piata. Acestea din urma au avut cel mai mult de castigat in aceasta perioada, avand parte de o crestere semnificativa a numarului de comenzi primite.
Din acest motiv, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari a 30 de magazine online din portofoliul nostru pentru a descoperi care a fost evolutia vanzarilor online din perioada de urgenta, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Infografic despre evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19
Nota informativa: preluarea acestui infografic si a informatiilor continute este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei cu link catre www.extended.ro sau catre acest articol.
Datele infograficului
30 de magazine online analizate (din totalul magazinelor dezvoltate pe platforma Extended) din 8 nise de produse comercializate
105.320 de comenzi online procesate in perioada starii de urgenta
29.124.000 lei este valoarea celor 105.320 de comenzi procesate
Intre 1-15 Aprilie a fost atins varful vanzarilor online
+150% este cresterea medie a numarului de comenzi inregistrate de catre cele 30 de magazine
+384% este cresterea record inregistrata de unul dintre cele 30 de magazine
Pet Store (produse pentru animale de companie): +249%
Bricolaj (unelte si materiale de constructii): +206%
Casa si gradina (mobilier si decoratiuni): +187%
Bacanie (alimente si bauturi): +158%
Fashion (imbracaminte si incaltaminte): +130%
Electro IT (electrocasnice si electronice): +129%
Hobby (sport si timp liber): +110%
Health & beauty (produse organice si cosmetice): +32%
Aceasta crestere se regaseste inclusiv atat la numarul platilor realizate cu cardul in detrimentul platilor ramburs (la livrare), cat si la numarul de clienti noi care, anterior acestei perioade, faceau cumparaturile in mare parte offline (personal, in magazine fizice).
Magazinele online care au introdus in oferta lor de produse si echipamente de protectie, precum masti antibacteriene, viziere de protectie, costume de protectie sau dezinfectanti, au beneficiat de cresteri substantiale a numarului de comenzi primite.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Suportul tehnic este unul dintre principalele servicii pe care le oferim in pachetele Extended, un serviciu fara de care o platforma eCommerce n-ar fi decat o simpla solutie software, obligand managerii de magazine online sa-si ... Citeste tot articolul
Atat in cazul magazinelor online nou lansate sau care nu beneficiaza de o campanie agresiva de marketing, cat si in cazul magazinelor cunoscute, elementele de incredere devin importante in ceea ce priveste decizia clientilor de ... Citeste tot articolul
Migrarea platformei eCommerce poate deveni o experienta provocanta atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere business. Din acest motiv, ne-am gandit sa realizam un studiu de caz cu sfaturi utile ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.