Editia campaniei de Black Friday de anul acesta a venit cu o serie de sanctiuni aplicate (atat inainte, cat si dupa campanie) anumitor magazine online din piata privind promotiile afisate pe site-uri, insa aceste sanctiuni nu au impiedicat nici succesul campaniei si nici pe cumparatatori sa-si achizitioneze produsele dorite.
Astfel, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari provenite de la 30 de magazine online Extended din 7 categorii de produse: casa si gradina, pet store, sport & hobby, fashion, electro & IT, health & beauty si bricolaj. Pentru a crea o comparatie eficienta despre cum au evoluat vanzarile in cei 2 ani de pandemie, magazinele incluse in acest raport au participat atat la campania de Black Friday din 2021, cat si la cea din 2020.
Infografic: evolutia vanzarilor online in Romania de Black Friday 2021 versus 2020
Datele prezentate sunt calculate in functie de vanzarile totale (valoarea totala a comenzilor), numarul de comenzi plasate de catre clienti si valoarea medie a cosului de cumparaturi pe fiecare comanda plasata in magazin.
Comparatie generala
Comparativ cu primul an de pandemie, vanzarile de anul acesta au crescut in medie cu aproximativ +19.2%. In schimb, numarul comenzilor a scazut cu -2.8%, ceea ce ne arata faptul ca romanii au cheltuit mai multi bani pe fiecare comanda plasata, valoarea medie a cosului cumparaturi crescand cu +22.5%, de la 369 lei la 452 lei.
Comparatie in functie de categoria de produse
Categoria de produse castigatoare a fost "Casa si gradina" (mobilier, corpuri de iluminat, decoratiuni sau alte accesorii pentru casa si gradina), unde comerciantii au inregistrat o crestere a vanzarilor totale de +124.7%, o mica scadere a numarului de comenzi (-2.7%) si o crestere a cosului de cumparaturi mediu de +130.9%.
In schimb, categoria "Bricolaj" (scule, unelte si materiale de constructii) a inregistrat scaderi atat in valoarea vanzarilor totale (-39.8%), cat si in numarul de comenzi plasate de catre clienti (-52.5%), dar a avut o crestere a cosului mediu de cumparaturi de +27.2%. Acest fenomen s-ar fi putut produs din prisma faptului ca anul trecut aceste magazine au inregistrat vanzari record; astfel, in perioada starii de urgenta (15 Martie - 15 Mai 2020) vanzarile au crescut cu +206%, comparativ cu aceeasi perioada din anul 2019, iar unul dintre magazinele analizate avand chiar o crestere record de +384%.
Categorie de produse
Vanzari
Nr. comenzi
Cos cumparaturi
Casa si gradina
+124.7%
-2.7%
+130.9% (cos mediu: 1.219 lei)
Pet store
+90%
+97%
-3.8% (cos mediu: 231 lei)
Sport & hobby
+61.4%
+53.8%
+4.8% (cos mediu: 369 lei)
Fashion
+34.7%
+1%
+33.8% (cos mediu: 277 lei)
Electro & IT
+15.3%
-11.4%
+30.2% (cos mediu: 1.873 lei)
Health & beauty
+13.8%
+12.9%
+0.5% (cos mediu: 223 lei)
Bricolaj
-39.8%
-52.5%
+27.2% (cos mediu: 688 lei)
Nota informativa
Datele prezentate in acest infografic sunt realizate pe baza rapoartelor provenite de la 30 de magazine online, analizand vanzarile din perioada de desfasurare a campaniei de Black Friday a anului 2021 si a anului 2020 si au rol strict informativ, deoarece exista sansa ca acestea sa nu fie 100% precise avand in vedere faptul ca procesarea ulterioara a comenzilor poate modifica statistica finala.
Preluarea acestui infografic sau a informatiilor prezentate este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei, insotita de link catre www.extended.ro.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Google Smart Shopper 2022 este cel mai nou studiu realizat in exclusivitate pentru piata online din Romania, care evidentiaza cum si-au schimbat romanii comportamentul de cumparaturi din perioada pandemiei vs. perioada actuala. Raportul este bazat ... Citeste tot articolul
Vesti bune pentru antreprenorii romani: statul roman ofera finantari de pana la 200.000 de lei (aproximativ 44.000 Euro) dintr-un fond total de 2.5 mil. Euro start-up-urilor sau antreprenorilor care vor sa-si deschida o societate comerciala ... Citeste tot articolul
Rezultatele Black Friday 2018 demonstreaza din nou faptul ca piata eCommerce din Romania se afla intr-o continua crestere. Anul acesta s-au inregistrat cumparaturi online de peste 1 miliard de lei, iar cosul mediu de cumparaturi ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.