Cu atat de multa concurenta in eCommerce, daca ai un magazin online, cu siguranta te intrebi ce poti sa faci in plus fata de restul pentru a avea rezultate cat mai bune din punct de vedere al vanzarilor.
Sunt mai multe lucruri de care ar trebui sa tii cont daca iti doresti sa cresti numarul de comenzi in magazinul online, dar 3 dintre ele s-au dovedit primordiale: experienta de cumparare, canalul de promovare si optimizarea acestuia pentru reusita.
1. Experienta de cumparare in magazinul online, mai importanta decat pretul
Conform unui studiu Merkle, 66% dintre clienti au considerat ca experienta de cumparare online conteaza mai mult decat pretul produsul. Asadar, experienta de shopping primeaza. Degeaba exista site-uri cu reduceri in avalansa, daca exista probleme in procesul de cumparare.
De aceea, este bine ca mereu sa trimiti mail cu solicitare feedback dupa efectuarea comenzii. Intotdeauna exista loc de imbunatatiri.
Daca site-ul tau foloseste deja o platforma eCommerce robusta si fiabila, iar procesul de achizitie este unul facil, inseamna ca te poti concentra pe alte lucruri, precum promovarea produselor. Stim cu totii deja ca fara promovare, cifrele nu se misca prea mult.
Cel mai la indemana canal de comunicare si promovare in acelasi timp, este email-ul.
2. E-mail-ul - preferat atat de consumatori, cat si de comercianti
Un studiu Marketingland arata ca 77% din oameni prefera email-ul pentru a primi mesaje comerciale. Prin urmare, e indicat sa pui la punct o strategie de email marketing eficienta, care sa iti aduca mai mult trafic si mai multe conversii.
Conform un raport eMarketer, email-ul tine topul preferintelor comerciantilor cu un ROI de 122% si este de 4 ori mai rentabil decat alte canale de promovare precum social-media, anunturile platite sau posta. Asadar, ai doar de castigat.
Din zona de administrare Extended, poti activa solutia de email marketing preferata in cateva click-uri. Daca doresti sa ai suport in limba romana si sa fie usor de folosit, poti apela cu incredere la serviciul de trimitere newsletter NewsMan, partenerul nostru. La inregistrare, spune-le ca folosesti Extended si vei primi discount preferential.
3. Strategie eficienta pentru campanii de email marketing de succes
Iata top 4 lucruri utile pe care le poti face pentru a avea rezultate bune in urma campaniilor de email.
Segmenteaza abonatii si trimite campanii de email marketing nisate si personalizate
Alege segmentarea abonatilor versus trimiterile bulk ale campaniilor de email. Trimiterile catre toata baza nu sunt la fel de eficiente din punct de vedere al rezultatelor.
Iata cateva statistici:
14,31% open rate (rata de deschidere) mai mare pentru campaniile de email segmentate versus cele nesegmentate, trimise catre toti abonatii;
100,95% clickthrough rate (rata de click) pentru campaniile de email segmentate versus cele nesegmentate, cu trimitere bulk catre toate contactele;
Cifra de afaceri de 3 ori mai mare pentru firmele care trimit campanii nisate.
Segmentarea te ajuta sa trimiti newslettere personalizate in functie de diversi factori precum: metoda abonarii, sex, preferinte produse, valoare comanda, alte actiuni in site sau in magazinul online etc.
Creeaza calendarul campaniilor de email marketing in functie de customer journey
Statisticile demonstreaza ca pentru un email marketing performant, este nevoie sa trimitem mailul potrivit la timpul potrivit. In email marketing din ecommerce acest lucru inseamna ca trebuie sa potrivim continutul newsletterului cu asteptarile abonatului la momentului primirii.
Si cum anume ne putem asigura ca acel email sau newsletter va avea impact pentru cititor?
In primul rand, e nevoie sa creionam traseul de la vizitator la client sau asa-zisa calatorie a clientului: “customer journey” din magazinul online si apoi sa identificam stadiul in care se afla respectivul om, pre sau post-achizitie.
Diversele stadii din traseul de la vizitator pot fi identificate folosind aplicatii precum Google Analytics sau functii din platforma ecommerce ori din cea de email marketing.
De exemplu, daca abia s-a abonat si nu este deja client, nu este indicat ca primul email sa fie orientat catre vanzare directa, ci se va construi mai intai relatia dintre brand si abonat, prin mailuri de bun venit, prezentare servicii, invitare la conectare, solicitare feedback etc.
Automatizeaza campaniile de email marketing in functie de traseul clientului
Sincronizarea abonatilor si trimiterea clasica de newsletter in mod aleatoriu nu este suficienta pentru cresterea vanzarilor. Statisticile arata ca firmele care trimit campanii de email automate au raportat o marire de venituri cu pana la 320% versus cele care trimit manual.
Setarea unei automatizari se poate face rapid din aplicatia de email marketing utilizata.
Foloseste calendarul de campanii de email creat in functie de customer journey si automatizeaza trimiterile de newsletter. Creeaza continut diferit pentru fiecare email automat si potriveste-l cu nevoile abonatului din acel moment, dar stabileste si care doresti sa fie si rezultatul pentru tine in cadrul strategiei de email marketing.
Sa vedem cum ar arata o serie sau un flow sau de campanii de email automate pentru magazinele online in functie de customer journey:
Welcome email sau email-ul de bun venit;
Newsletter despre brandul si produsele pe care le oferi (poveste brand, utilitate produse);
Email cu intrebari despre preferintele abonatului (subiecte si produse preferate, frecventa primire mailuri etc)
Newsletter cu produse recomandate, insotite de recenzii;
Newsletter de prezentare (de ce noi, de ce produsele noastre);
Email cu invitare la comunicare si conectare (sondaje si social-media);
Newsletter cu oferte comerciale (transport gratuit, produse cadou, discount-uri etc);
Newsletter despre cosul abandonat cu o oferta potrivita a acelor produse;
Email automat despre confirmarea comenzii si urmarire status
Email automat despre livrarea produselor achizitionate;
email solicitare feedback despre comanda si livrare;
Newsletter de up si cross-selling - produse complementare sau imbunatatite;
Newsletter despre lansare noi produse;
Newsletter cu mesaj aniversar de ziua abonatului;
Newsletter de sarbatori sau celebrare diverse evenimente;
Newsletter pentru clienti vip (puncte loialitate, reduceri sau invitatii exclusive);
Newsletter de reconectare cu abonatii inactivi (ne e dor, ultima sansa, voucher).
Analizeaza rapoartele campaniilor de email si vezi ce poti imbunatati
Trage linie la final de luna, verifica rapoartele si statisticile campaniilor de email si vezi care sunt rezultatele si ce anume poti imbunatati.
Spre exemplu, ai putea folosi functia a/b testing din aplicatia de email marketing si astfel vei vedea ce titlu si continut de email performeaza mai bine. Sau ai putea sa bifezi la trimitere folosire cea mai buna ora (send time optimization).
Ai mai putea sa retrimiti campaniile de email marketing catre cei care nu au deschis pentru a maximiza rata de deschidere. De asemenea, poti segmenta abonatii abonatii in activi si inactivi pentru a-i separa pe ce care au interactionat si cei care nu.
In final, poti crea doua noi tipuri de campanii de email personalizate diferite pe care sa le trimiti abonatilor segmentati in functie de activitate.
Cuvinte de final si concluzii
Pentru a avea mai multe vanzari in magazinul online este nevoie modulul ecommerce sa fie stabil si sa ofere o experienta de utilizare placuta clientilor. Promovarea o poti face simplu, prin email, automatizand mesajele in functie de diversele stadii in care se afla abonatul in drumul de sa de la vizitator la client si dupa aceea, post-cumparare.
Speram ca ti-au fost utile toate aceste informatii si iti dorim spor la conversii!
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Evolutia vanzarilor de Black Friday Te invitam sa descoperi evolutia vanzarilor de Black Friday si care au fost rezultatele magazinelor online de la an la an. Rezultatele Black Friday 2018 In 2018, romanii au cumparat ... Citeste tot articolul
In peisajul in continua evolutie al comertului online, protejarea datelor si respectarea reglementarilor precum Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR) au devenit preocupari de prim ordin pentru afacerile care opereaza in special pe platforme de ... Citeste tot articolul
Realizarea bannerelor web pentru un magazin online poate deveni destul de costisitoare daca luam in considerare frecventa campaniilor sau gamele de produse aflate intr-o continua schimbare. Din acest motiv, iti prezentam 5 tool-uri prin intermediul ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.