Sa crezi ca inca mai poti sa-l pacalesti pe Google sau orice alt motor de cautare, in prezent, este ca si cum te-ai incapatana sa speli rufele manual, desi ai deja o masina de spalat automata care poate face acest lucru pentru tine. Cu alte cuvinte, inseamna o pierdere de timp, bani si energie. In concluzie, noi propunem sa trecem la lucruri mai serioase si sa vorbim despre tehnici SEO care functioneaza cu adevarat pentru website-ul tau.
Imbunatateste-ti strategia SEO in 30 de minute
Ti-ai pregatit ceasca de cafea? Esti gata? In 30 de minute vei avea un SEO mai bun pentru website-ul tau. Si da, de data aceasta nu mai conteaza ca este vorba despre un website nou, care abia a vazut lumina motoarelor de cautare. Insa, inainte de a porni in aceasta aventura online, trebuie sa fim siguri ca intelegi anumite concepte devenite „basic rules”.
Google schimba si, in acelasi timp, dicteaza regulile jocului in materie de SEO.
Sa ai un website SEO-friendly inseamna sa cauti mereu sa-i imbunatatesti continutul.
Continut nu inseamna doar text, ci si grafica, imagini, timp de incarcare, interactiune...
Dincolo de toate, ceea ce conteaza cu adevarat este calitatea. SEO nu inseamna cantitate de articole scrise si publicate pe un blog sau website, ci inseamna continut relevant pentru cei care ajung acolo.
Folosirea continutului de tip „intrebare si raspuns”, cunoscut drept FAQ (frequently asked questions) sau Q&A inseamna un (mare) plus de valoare pentru website-ul tau. La acestea se adauga si deja celebrele „How to” (Cum sa...). Si iti vom explica si de ce.
Cand Google pune accent pe calitate si nu doar pe locatie...
Sa luam un exemplu concret. In momentul in care tu cauti o sintagma precum „food near me” (mancare in apropiere de mine), nu vei primi de la motorul de cautare doar o lista de restaurante care servesc diverse preparate in apropiere de locul in care te afli, ci si informatii despre cat de bine sunt cotate.
Asadar, Google pune accent pe factorul uman si pe cat de bine sunt vazute localurile de catre cei care le viziteaza. Odata cu acest lucru, tu primesti o informatie mult mai valoroasa.
Calitate in imagine... si in rezultate
In momentul in care vrei sa cauti o personalitate, Google nu iti ofera doar informatii recente despre aceasta, ci si o imagine care sa te ajute sa o identifici imediat, fara a da click pe sectiunea „imagini”.
Mai mult decat atat, daca vrei sa-l testezi pe Google cel smart, incearca sa cauti „3+3” si vei vedea ca acesta iti va oferi rezultatul direct, fara a fi necesar sa mai dai click pe un link afisat.
FAQ – cum sa le folosesti corect, rapid si eficient
Din pacate (sau din fericire, poate), putini sunt cei care sunt acum constienti de valoarea continutului de tip FAQ, How To sau Q&A atunci cand vine vorba despre afisarile Google.
Daca adaugi astfel de continut relevant, Google va avea grija sa-l afiseze in cautari, extrem de rapid. Cam in 30 de minute, timp in care tu iti pregatesti o noua ceasca de cafea.
Si iata ce crede Google.
Continutul de tip FAQ, How To sau Q&A este SEO-friendly pentru ca:
Este o dovada clara de continut relevant pentru cei care cauta ceva folosind acest motor de cautare.
Este usor de citit si bine structurat. Se aplica regula "Ai o intrebare concreta, primesti un raspuns", iar Google stie cat de nerabdatori sunt cititorii sa-si primeasca raspunsurile.
Atrage clienti si creste gradul de incredere in business-ul pe care vrei sa-l promovezi. Cu alte cuvinte, Google te vede ca pe cel care „stie ce ofera / ce face”.
Rankingul SEO creste deoarece Google isi da seama ca esti orientat spre a-i ajuta pe oameni sa gaseasca ceea ce au nevoie. Ceea ce faci tu este o forma usoara de educatie in mediul online. Ii inveti pe oameni ce stii tu mai bine sa faci.
Pentru ca paginile de tip FAQ, Q&A si How To sa fie relevante, trebuie sa tii cont de urmatoarele:
Regula 1. Gaseste intrebarile si raspunsurile potrivite.
O sugestie buna este sa-ti intrebi angajatii ce intrebari primesc, la randul lor, de la clienti.
Regula 2. Acestea trebuie sa aiba legatura directa cu domeniul tau de activitate si sa fie formulate clar si corect.
Daca vrei sa testezi cat de bine ai formulat totul, citeste-i unui prieten intrebarea si raspunsul. Daca el a inteles, probabilitatea ca si ceilalti sa inteleaga este destul de mare.
Regula 3. Treci la nivelul urmator si intreaba-ti clientii online. Folosind un tool precumPointerPropoti sa afli care sunt punctele de interes pentru cei pe care ii targetezi online si ce doresc acestia sa afle / obtina de la tine.
Regula 4. Gaseste cuvintele cheie potrivite. Asa cum iti spuneam anterior, totul tine de SEO. Foloseste o unealta precum SE Rankings pentru a indentifica keyword-urile populare in cautarile celor pe care ii ai in vizor. Acestea trebuie sa se regaseasca in intrebarile si raspunsurile tale.
Regula 5. Tine pasul cu tendintele. Mai sunt forumurile printre trendurile arzatoare in online? Ei bine, raspunsul este „oarecum DA”. Forumuri internationale celebre precum Quora sau Reddit iti prezinta care sunt tendintele in materie de intrebari.
Acestea stiu perfect ce cauta oamenii si de ce au nevoie, datorita intrebarilor pe care acestia le adreseaza pe platforme.
Daca business-ul tau nu are caracter international, research-ul trebuie sa se desfasoare local.
Cu siguranta exista un forum local sau un ziar care are activata sectiunea de comentarii. In cazul ziarelor online, ne referim la materiale publicitare pe care acestea le mai posteaza sub forma de publireportaje.
Regula 6. Pune accentul pe vizual. Nu este suficient sa afisezi continut de tipul FAQ relevant, ci este bine sa integrezi in platforma si o sectiune de SEARCH care sa le permita vizitatorilor online sa caute ce au nevoie.
In plus, returnarea rezultatelor catre acestia trebuie sa fie relevanta si intuitiva, cu atat mai mult cu cat paginile tale de tip FAQ sau Q&A sunt lungi si „consistente” in continut.
Regula 7. Vizualul dus la nivelul urmator. Dincolo de bara de search integrata in cadrul paginii de tipul FAQ, iti recomandam sa inserezi in raspunsuri si alte elemente grafice care sa il ajute pe cel care cauta sa inteleaga totul mai usor. Poate fi vorba de tabele, imagini, grafice...
Acestea isi dovedesc utilitatea mai ales cand explici cum se realizeaza un proces sau un serviciu pe care il oferi clientilor tai sau care are legatura cu activitatea ta.
Si da, este testat. Daca instructiunile sunt bogate in continut vizual, atunci ele sunt mai usor de inteles. Este ca atunci cand montezi un birou sau un dulap. Vizualul ajuta mult.
Regula 8. Verifica ce spune analytics. Dupa ce ai urmat sfaturile pe care ti le-am oferit mai sus, te poti concentra pe rezultate.
Urmareste zilnic evolutia rezultatelor din analytics. In felul acesta iti vei da seama daca sectiunea de FAQ creata genereaza sau nu trafic.
Iti recomandam Finteza pentru a vedea rezultatele complete ale activitatii tale. Este vorba, mai exact, despre un tool care iti arata daca ai reusit prin campania ta de marketing sa atingi obiectivele propuse initial.
Totodata, este o dovada clara a posibilitatii de urmarire a ratei de conversie, adica fix ce te intereseaza sa obtii de la website-ul tau.
Regula 9. Nu folosi paginile de acest tip pentru a „vinde” ceva. Vanzarea se va realiza in momentul in care oamenii vor intelege utilitatea produsului sau serviciului tau.
Creeaza-ti propriile pagini How To, Q&A sau FAQ: pentru tine, pentru cititori, pentru SEO
Daca vrei sa adaugi o pagina de tip FAQ, incearca sa folosesti link-ul de aici.
Acesta iti explica ce trebuie sa faci pentru a ajunge la rezultatele dorite.
In ceea ce priveste implementarea Schema, iti precizam ca exista doua modalitati: JSON-LD sau Microdata.
Daca vrei sa incerci oricare dintre acestea doua, poti sa urmezi modelul lui Neil Patel. Acelasi lucru este vabil si pentru Q&A Schema.
Despre autorul articolului:
Pal Emil Lucian, owner UnicWeb Lucian a plecat la drum cu viziunea antreprenorului tanar care pune munca asidua, competentele personale si dezvoltarea continua la baza succesului profesional.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Realizarea bannerelor web pentru un magazin online poate deveni destul de costisitoare daca luam in considerare frecventa campaniilor sau gamele de produse aflate intr-o continua schimbare. Din acest motiv, iti prezentam 5 tool-uri prin intermediul ... Citeste tot articolul
LiveChat-ul ramane in continuare cea mai accesibila metoda de comunicare dintre client si magazin online, motiv pentru care acesta detine cel mai mare nivel de satisfactie: 73%. Urmatorul dupa acesta este email-ul, cu un nivel ... Citeste tot articolul
Cu atat de multa concurenta in eCommerce, daca ai un magazin online, cu siguranta te intrebi ce poti sa faci in plus fata de restul pentru a avea rezultate cat mai bune din punct de ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.