Cu ceva timp in urma, enumeram intr-un articol 5 tool-uri gratuite pe care le putem utiliza pentru realizarea bannerelor web necesare unui magazin online. In acest articol, vom aprofunda mai mult acest subiect, mai exact care sunt elementele unui banner web si cum le putem utiliza pentru a creste rata de click.
Design-ul bannerelor
In cazul magazinelor online, design-ul bannerelor ar trebui sa scoata in evidenta produsul / produsele sau mesajul campaniei de promovare aferente. Astfel, contrastul reprezinta un detaliu de design important in realizarea bannerelor, deoarece daca intr-un banner toate elementele sunt aproape identice prin dimensiune, forma si culoare, devine greu pentru un utilizator sa le distinga, spre exemplu identificarea CTA-ului (call to action - un element pe care il vom detalia mai jos).
Prin contrastul rezultat dintre dimensiune, forma si culoare putem evidentia mai mult sau mai putin anumite elemente in functie de importanta lor. Spre exemplu, daca intr-un banner este necesara si introducerea unui "disclaimer" precum "Promotia este valabila in perioada 22 Ianuarie - 22 Martie 2021, in limita stocului disponibil", acest detaliu nu este un element de tip "CTA" sau un mesaj de marketing care trebuie sa atraga click-uri, ci este doar un mesaj informativ.
Simplitatea - "less is more": cu cat banner-ul este mai simplu si mai lipsit de incarcatura grafica, cu atat acesta va atrage mai multe click-uri din partea clientilor. Ideea unui banner nu este de a realiza o "opera de arta", precum un tablou plin cu detalii, ci de a scoate in evidenta un produs sau o campanie, de a transmite un mesaj scurt si clar catre client astfel incat acesta sa reactioneze.
Headline-ul sau mesajul de marketing
Orice banner trebuie sa contina un "headline" / mesaj de marketing care sa atraga atentia vizitatorilor, deoarece o simpla imagine cu un produs (spre exemplu un ceas) nu va atrage atat de multe click-uri daca aceasta nu este insotita si de un mesaj care sa genereze o reactie, care sa apeleze la "sentimentele" sau "nevoile" clientului. Iata 2 exemple in aceasta privinta:
Exemplul 1: "Este timpul sa fii diferit" - acest mesaj apeleaza la latura "sentimentala" a clientului, aceea de a se diferentia de ceilati oameni, impreuna cu un joc de cuvinte in care am folosit "timpul" pe care il arata, de obicei, un ceas;
Exemplul 2: "Construit sa reziste la 250 de metri sub apa" - acest mesaj scoate in evidenta un "avantaj" / o "nevoie", aceea de a fi rezistent sub apa la o adancime de 250 de metri, unde presiunea ar distruge un alt ceas care rezista doar la 25 de metri sub apa.
Bineinteles, in cazul magazinelor online mesajele de marketing nu sunt doar pentru produse, ci si pentru campanii de produse, reduceri, s.a.m.d., iar de aici posibilitatile sunt nelimitate atunci cand vine vorba despre atragerea vizitatorilor prin intermediul unui headline.
Optional, sub headline poate fi adaugat un text descriptiv care poate servi drept completare a headline-ului principal din banner. De obicei, in textele descriptive de sub headline sunt detaliate servicii sau avantaje ale produsului sau campaniei de promovare aferente, spre exemplu:
Headline: "Tu cum iti faci cafeaua?"
Text descriptiv: "Ai pana la 25% reducere la toate aparatele de cafea Nespresso."
Imaginile
In special atunci cand dorim sa promovam produse, imaginile din banner ar trebui sa fie de cea mai buna calitate si sa scoata in evidenta atat design-ul, cat si avantajele produsului aferent.
Unele produse, precum cele Apple, ies in evidenta atunci cand sunt prezentate individual prin sublinierea calitatii finisajelor si a designului, iar alte produse ies in evidenta atunci cand sunt puse in practica sau in context.
Exemplu de banner cu imagine de produs prezentat individual
Exemplu de banner cu imagine de produs pus in context
Call to action (CTA)
Prin "call to action" sau "CTA" ne referim la elementul care indeamna utilizatorul sa actioneze. In cazul unui banner, acesta poate fi: un buton, un pret sau un "badge".
Butonul de actiune
Daca alegi sa incluzi un buton in banner, asigura-te ca acel buton poate fi accesat prin click, deoarece am intalnit cazuri in care butonul se afla pe un banner promovat in zona de "cover" a paginii de Facebook, zona pe care un utilizator nu poate da click pentru a fi redirectionat in pagina de produs sau de campanie a magazinului online.
Butonul trebuie sa fie vizibil, sa se diferentieze prin contrast si sa contina un mesaj scurt care sa determine o actiune sau un indemn, exemplu: "Descopera promotia" / "Vezi avantajele" / "Profita de reducere" / "Cumpara acum", s.a.m.d.
Pretul "wow"
Pretul poate fi un "call to action" util atunci cand acesta este intr-adevar unul de nerefuzat. Daca reducerea / pretul nu este un detaliu competitiv, acesta s-ar putea mai mult sa dauneze decat sa creeze efectul dorit asupra utilizatorilor.
Badge-ul de marketing
Badge-urile de marketing scot in evidenta anumite avantaje sau USP-uri ale produsului sau campaniei in banner-ul aferent. Astfel, acestea pot fi adaugate in functie de necesitate, fie ca reprezinta un procent de reducere ("-25%"), semnaleaza o promotie ("Promo"), scoate in evidenta o "Livrare gratuita" sau o particularitate a produsului ("100% organic") sau orice alt avantaj de care poate beneficia un viitor client al magazinului.
Toate bannerele oferite ca exemplu in cadrul acestui articol sunt realizate de catre echipa de design Extended.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
In acest articol dorim sa iti prezentam avantajele unui blog si cum acesta iti ajuta actualul sau viitorul magazin online, intr-o perioada in care continutul de calitate este important atat pentru vizitatori, cat si pentru ... Citeste tot articolul
In peisajul in continua evolutie al comertului online, protejarea datelor si respectarea reglementarilor precum Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR) au devenit preocupari de prim ordin pentru afacerile care opereaza in special pe platforme de ... Citeste tot articolul
Migrarea platformei eCommerce poate deveni o experienta provocanta atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere business. Din acest motiv, ne-am gandit sa realizam un studiu de caz cu sfaturi utile ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.