Radiografia unei pagini de produs si optimizarea acesteia pentru cresterea conversiei

Articol publicat in Studii de caz pe 06.08.2018

Pagina de produs

Fiecare pagina de produs a unui magazin online reprezinta un landing page in care se realizeaza conversia efectiva de la vizitator la client al magazinului. Astfel, astazi vom analiza si explica rolul fiecarei parti sau sectiuni din aceasta pagina, exemplificand cu magazine online realizate pe platforma noastra eCommerce.

Zona de actiune a produsului

Zona de actiune a produsului, asa cum o numim noi, este primul ecran pe care il vede un vizitator si are cel mai mare impact asupra acestuia. Din acest motiv, acolo va trebui sa se regaseasca majoritatea informatiilor despre produs, astfel incat vizitatorul sa fie transformat intr-un client. Asadar, vom enumera mai jos elementele care ar trebui sa se regaseasca in aceasta sectiune:

Imaginile produsului

Imaginile cu produsul sunt extrem de importante cand vine vorba de cumparaturi online, deoarece discutam de o achizitie in care produsul nu poate fi vazut in realitate ci doar prin intermediul imaginilor puse la dispozitie de catre magazin. Astfel, este necesar sa avem cat mai multe imagini cu produsul (din mai multe unghiuri), generoase ca marime, mai ales cand vorbim despre un magazin online din categoria fashion. Imaginile ajuta la cresterea ratei de conversie si la diminuarea ratei de retur a produselor in magazin.

Pagina de produs

Titlul sau numele produsului

Titlul produsului trebuie sa fie generos si sa cuprinda numele produsului, codul acestuia de producator si eventual cateva specificatii cheie care aduc un avantaj produsului, fata de alte produse din aceeasi categorie.

Exemplu de titlu pentru un produs electrocasnic format din: "Masina de spalat rufe cu uscator AEG" numele produsului + "L9WBC61B" codul produsului + "10+6 kg, pompa caldura, inverter cu magnet permanent" specificatii ale produsului.

Pretul produsului

Pretul produsului este recomandat sa fie generos ca marime si pozitionat in apropierea butonului de "Adauga in cos",  impreuna cu toate badge-urile de marketing: reduceri, promo, s.a.m.d..

Butonul "Adauga in cos"

Butonul destinat adaugarii produsului in cosul de cumparaturi este cel mai important call-to-action (CTA) din cadrul paginii de produs, motiv pentru care recomandam sa fie evidentiat prin culoare si marime, astfel incat, la un "test cu blur", acesta sa fie cel mai vizibil element din pagina.

Pagina de produs

In cazul in care in apropierea butonului de adaugare in cos este necesara inserarea unui alt buton, destinat unei actiuni diferite, este recomandat ca acesta sa nu fie identic cu butonul "Adauga in cos", astfel incat sa nu distraga atentia de la CTA-ul principal. In acest mod am procedat pentru Universul Electricelor, in exemplul de mai jos:

Pagina de produs

Selectarea optiunii unui produs

In magazinele de fashion putem vorbi de culoare si / sau marime, in cele de IT&C putem avea selectie de optiune pentru capacitatea de stocare a unui HDD sau diagonala in inch / cm a unui TV. Selectiile de optiune pot fi de tip "select" sau buton, pozitionate vertical sau orizontal, in apropierea butonului de adaugare in cos.

Pagina de produs

Informatii despre stocul produselor

O mare parte din comenzi sunt anulate de catre clienti (dupa ce le plaseaza) din cauza faptului ca magazinele online nu au stocurile actualizate in timp real sau nu ofera informatii despre statusul stocului (daca se afla sau nu in stoc, daca produsul poate fi pe adus pe comanda de la furnizor s.a.m.d.).

Astfel, afisarea stadiilor de stoc pentru produs reduce rata comenzilor anulate de catre clienti si, totodata, creste rata de conversie pe produsele aflate in stoc, deoarece clientul stie de la bun inceput faptul ca produsul pe care il comanda este disponibil pentru livrare.

Date de contact

Unii clienti au intrebari sau vor sa plaseze rapid o comanda, telefonic, fara sa mai treaca prin procesul de checkout, motiv pentru care este indicat sa le oferim date de contact in zona de actiune a produsului, precum:

  • Numar de telefon, activ pe versiunea de mobil;
  • Adresa de email;
  • Livechat sau Facebook Messenger widget.
Pagina de produs

Informatii despre livrare

Informatiile pe care un client doreste sa le afle in momentul in care s-a hotarat sa achizitioneze un produs sunt: cand va fi livrat produsul si cat il va costa transportul.

Din acest motiv, recomandam adaugarea acestor informatii in pagina produsului, astfel incat sa nu mai fie nevoit sa caute in alte pagini ale magazinului sau chiar sa contacteze un agent al magazinului.

Pagina de produs

Review-urile si rating-ul produsului

Un studiu a concluzionat faptul ca 88% dintre consumatori au incredere in review-urile online la fel de mult ca in recomandarile personale, iar 72% dintre acestia declara faptul ca review-urile pozitive le ofera mai multa incredere intr-un produs.

Astfel, afisarea rating-ului (in zona de actiune) stabilit de catre clienti in urma postarii review-urilor iti va aduce o crestere a ratei de conversie si a increderii fata de magazinul online.

Avantajele produsului

O alta metoda prin care poti creste rata de conversie a unui produs este prin punerea in valoare a avantajelor pe care acesta le are. Pentru Acasa face acest lucru foarte bine prin pozitionarea in zona de actiune a paginii de produs a unor icon-uri specifice, in care sunt scoase in evidenta avantajele si tehnologiile pe care le ofera produsele comercializate.

Icon-urile respective ofera explicatii descriptive atunci cand cursorul  mouse-ului este pozitionat peste ele, fapt care ajuta clientul sa inteleaga mai bine sau sa descopere aceste avantaje.

Pagina de produs

USP-urile magazinului

USP-urile - motivele pentru care sa cumperi de la magazinul tau online - sunt afisate de obicei doar in homepage, dar, asa cum am precizat si la inceputul articolului, pagina de produs reprezinta un landing page. Sunt sanse mari ca vizitatorii sa ajunga direct in pagina de produs dintr-un motor de cautare, o reclama online, un share dintr-o retea sociala, s.a.m.d., iar, in acest caz, este posibil ca vizitatorul sa nu acceseze homepage-ul magazinului si, automat, sa nu ia la cunostinta USP-urile magazinului.

Plasarea USP-urilor si in pagina de produs va creste increderea clientului fata de magazin si te vor ajuta sa cresti rata de conversie a paginii de produs si implicit a magazinului.

Un USP (Unique Selling Proposition - Propunere Unica de Vanzare) este avantajul unic expus de o companie, serviciu, produs sau brand care ii permite sa iasa in evidenta fata de concurentii sai. USP-ul trebuie sa fie o caracteristica care evidentiaza avantajele magazinului (in cazul nostru) considerate semnificative pentru consumatori.

Alte informatii care pot fi inserate in zona de actiune a produsului

  • Termenul de garantie al produsului;
  • Manuale de utilizare;
  • Solutii de finantare, spre exemplu: rate fara dobanda;
  • Buton de salvare ca favorit;
  • Alerta de stoc;
  • Puncte de fidelitate;
  • Badge-uri de marketing;
  • Codul de produs;
  • Formular de comanda rapida.

Descrierea si specificatiile tehnice ale produsului

Descrierea produsului este unealta de marketing care explica ce este un produs si de ce merita ca un client sa-l achizitioneze. Scopul descrierii produsului este de a oferi clientilor detalii cu privire la caracteristicile si avantajele produsului, astfel incat sa fie indemnati sa il cumpere.

Iti oferim cateva recomandari cu ajutorul carora descrierile de produs pot deveni mai atragatoare, astfel incat produsul sa se vanda mai usor / rapid:

  • Explicatii simple, usor de inteles de catre clientii tai;
  • Respectarea regulilor gramaticale;
  • Evitati sa folositi descrieri din alte magazine online, deoarece Google le va identifica ca fiind continut duplicat;
  • Inserati imagini si / sau videoclipuri cu produsul;
  • Enumerati avantajele care fac produsul unic sau diferit fata de alte produse;
  • Atasati specificatii tehnice complete astfel incat clientul sa nu le caute in alta parte.

Sugestii de produse

Poti creste valoarea cosului de cumparaturi sau poti evita ca vizitatorul sa-ti paraseasca magazinul online prin recomandarea de alte produse in functie de produsul pe care il urmareste sau in functie de anumite criterii, iar aici oferim cateva exemple:

  1. Sugerandu-i o lista de produse asemanatoare (Cross-Sell) cu produsul pe care il viziteaza, iar aici pot fi afisate atat produse mai scumpe decat produsul curent, cat si produse mai ieftine.
  2. Sugerandu-i produse complementare sau accesorii (Up-Sell) pentru produsul curent, spre exemplu, daca clientul doreste sa achizitioneze o plita incorporabila, magazinul ii poate sugera si cuptoare incorporabile sau hote pentru acea plita.
  3. Sugerandu-i produse achizitionate de catre alti clienti ai magazinului.
  4. Afisandu-i produse pe care le-a vizitat recent.

Review-uri la produs

Asa cum spuneam si mai sus, review-urile joaca un rol important atunci cand un client urmeaza sa ia o decizie asupra achizitionarii unui produs, motiv pentru care in pagina de produs este recomandat ca magazinul online sa incurajeze publicarea review-urilor.

Iti oferim cateva sfaturi in ceea ce priveste publicarea review-urilor in pagina de produs:

  • Publica toate review-urile clientilor, indiferent ca sunt pozitive sau negative. Review-urile negative dau dovada de transparenta din partea magazinului online;
  • Scoate in evidenta review-urile clientilor care au achizitionat acel produs si marcheaza-le cu un badge de "Achizitie verificata";
  • Ofera posibilitatea clientilor si vizitatorilor sa interactioneze intre ei prin optiunea de a raspunde la review-uri / intrebari sau prin a marca daca review-ul a fost util sau nu;
  • Ofera posibilitatea clientilor sa ofere un calificativ produsului;
  • Interactioneaza si raspunde la intrebarile postate de clienti;

Optimizarea URL-ului paginii de produs

Formeaza URL-uri scurte si concise pentru pagina de produs, astfel incat sa fie usor de share-uit si indexat de catre motoarele de cautare, spre exemplu:

  • https://www.numemagazin.ro/categorie/subcategorie/numele-produsului-cod
  • https://www.numemagazin.ro/numele-produsului-cod

Pagina de produs "mobile friendly"

Nu uita faptul ca toate paginile de produs ale magazinului tau online trebuie sa fie optimizate pentru dispozitivele mobile, precum telefoane smart sau tablete, deoarece traficul de pe aceste dispozitive a inceput sa il depaseasca pe cel de pe sistemele desktop sau laptop / notebook.

Speram ca informatiile pe care ti le-am oferit au fost de ajutor si, totodata, ne-ar face placere sa impartasesti cu noi experienta si parerile tale despre structura si elementele unei pagini de produs care sa creasca rata de conversie.

Toate exemplele (screenshot-urile) din cadrul acestui articol provin din magazine online realizate pe platforma Extended.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Concluziile raportului Google Smart Shopper 2022 realizat in exclusivitate pentru piata online din Romania

Concluziile raportului Google Smart Shopper 2022 realizat in exclusivitate pentru piata online din Romania

Publicat in Stiri eCommerce pe 29.11.2022

Google Smart Shopper 2022 este cel mai nou studiu realizat in exclusivitate pentru piata online din Romania, care evidentiaza cum si-au schimbat romanii comportamentul de cumparaturi din perioada pandemiei vs. perioada actuala. Raportul este bazat ... Citeste tot articolul

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Publicat in Update-uri Platforma pe 01.11.2022

Suportul tehnic este unul dintre principalele servicii pe care le oferim in pachetele Extended, un serviciu fara de care o platforma eCommerce n-ar fi decat o simpla solutie software, obligand managerii de magazine online sa-si ... Citeste tot articolul

Studiul „Opinii de Incredere” – 9.42 este nota medie acordata de clientii magazinelor online din Romania

Studiul „Opinii de Incredere” – 9.42 este nota medie acordata de clientii magazinelor online din Romania

Publicat in Studii de caz pe 19.10.2018

Partenerii nostri de la Trusted au realizat un studiu de caz intern asupra notelor acordate de catre clienti magazinelor online inscrise in sistemul „Opinii de Incredere”. Studiul are la baza 6.482 de note publice acordate de ... Citeste tot articolul