Campaniile de Black Friday pot fi extrem de eficiente pentru a stimula vanzarile si a atrage clientii. Iata cinci idei pentru o campanie de Black Friday de succes:
1. Promotii atractive
Asigura-te ca ai doua categorii de stoc:
Produsele de tip "carlig", cu cele mai semnificative reduceri de pret (reduceri reale). Aceste produse ar trebui sa fie centrul campaniei tale de marketing, atragand astfel clientii.
Produsele de volum, care vor beneficia de reduceri mai moderate, dar vor contribui semnificativ la profitul si vanzarile dorite.
Un sfat important: evita sa maresti preturile inainte de campanie si apoi sa aplici reduceri doar pentru a te alatura trendului. De obicei, multi clienti asteapta aceasta campanie pentru a achizitiona produse pe care le urmareau deja, dar la un pret mai mic. In plus, ANPC-ul ar putea sa te sanctioneze pentru astfel de practici.
Utilizeaza sloganuri atractive, cum ar fi "Cele mai mari reduceri ale anului!" sau "Preturi incredibile pentru o zi!", pentru a atrage atentia clientilor. Este mai eficient decat sa mentionezi doar "Reduceri de pana la 50%". Daca pe pagina de destinatie a campaniei 90% dintre produse au reduceri intre 5% si 10%, vei reusi doar sa frustrezi clientii si ii vei determina sa cumpere de la concurenta. Nu este o problema sa nu fii pregatit pentru campania de Black Friday. Ceea ce incercam sa subliniem este faptul ca mai bine nu faci o campanie doar pentru a te alatura trendului, daca la final vrei sa castigi increderea clientilor tai.
2. Pregatire si teasing
Anunta-ti din timp participarea la campania de Black Friday pentru a starni curiozitate si entuziasm. Poti sa dezvalui cateva dintre produsele care vor fi incluse in campanie, astfel clientii tai se vor pregati sa cumpere din magazinul tau online, in loc sa se indrepte catre concurenta.
Fa cunoscute ofertele-cheie atat prin intermediul propriului magazin, cat si prin intermediul retelelor sociale sau prin newsletter. Profita de toate canalele de comunicare disponibile.
Pentru o promovare mai eficienta, poti crea o pagina de destinatie (landing page) in care sa prezinti ofertele-cheie. Adauga un cronometru invers care marcheaza timpul ramas pana la inceperea campaniei si ofera un formular de abonare la newsletter pentru ca potentialii clienti care nu sunt deja abonati sa primeasca notificari atunci cand incepe campania.
3. Email marketing
Email marketing-ul a fost si ramane una dintre cele mai eficiente metode de comunicare si promovare, cu conditia sa fie realizata corespunzator:
Cu aproximativ 1-2 saptamani inainte, anunta-ti participarea la campania de Black Friday, specificand data evenimentului;
Cu cateva zile inainte, ofera-le clientilor informatii despre produsele care vor fi incluse in campanie;
Cu aproximativ 1-2 ore inainte, adreseaza unei liste selecte de abonati (pe baza rapoartelor de vanzari) o oferta speciala pentru accesul in avans la campania de Black Friday;
In momentul lansarii campaniei, anunta-ti toti abonatii despre inceperea Black Friday;
Pe durata campaniei, mentine implicarea clientilor trimitandu-le notificari privind ofertele din campanie, actualizari privind stocurile sau promotii noi.
Aceasta procedura poate fi efectuata manual sau cu ajutorul solutiilor automate de email marketing. Totodata, nu uita sa folosesti subiecte captivante si elemente grafice atragatoare pentru a obtine atentia abonatilor tai.
4. Social media si publicitate
Utilizeaza platformele de socializare pentru a promova ofertele si, in acelasi timp, pentru a interactiona cu clientii. Poti lansa campanii publicitare platite pe atat retelele de socializare, cat si in motoarele de cautare, astfel incat sa poti ajunge la un public mai larg.
Este foarte important ca produsele incluse in Black Friday sa se regaseasca intr-un landing page destinat campaniei, astfel incat intregul trafic generat de reclamele platite sa fie redirectionat catre locatia dorita si nu altundeva.
5. Stoc limitat si urgenta
Poti sa recurgi la strategii de urgentare, cum ar fi "doar X produse disponibile" sau "oferta valabila doar pentru primele X ore", cu scopul de a incuraja achizitiile impulsive. In plus, poti afisa o cantitate limitata de produse disponibile pentru fiecare oferta, creand astfel o atmosfera de concurenta si urgenta.
Pentru mai multe informatii despre pregatirea campaniei iti recomandam sa citesti si articolele noastre anterioare:
Sa crezi ca inca mai poti sa-l pacalesti pe Google sau orice alt motor de cautare, in prezent, este ca si cum te-ai incapatana sa speli rufele manual, desi ai deja o masina de spalat ... Citeste tot articolul
Realizarea bannerelor web pentru un magazin online poate deveni destul de costisitoare daca luam in considerare frecventa campaniilor sau gamele de produse aflate intr-o continua schimbare. Din acest motiv, iti prezentam 5 tool-uri prin intermediul ... Citeste tot articolul
Ai inceput sa-ti pregatesti magazinul online pentru cel mai mare eveniment de vanzari al anului ? Noi ti-am pregatit ghidul „Black Friday 2018 Checklist” care contine 40 de puncte pe care sa le urmezi pentru ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.